събота, 25 декември 2021 г.

Хз. Иса и Хз. Мерйем в светлината на Свещения Коран

 



В наши дни, когато различните мисионерски организации засилиха пропагандната си дейност с цел откъсване от исляма на големи маси от онези прослойки, чиито верски основи са не особено стабилни, има голямо значение да се научи и да се знае истината за Хз. Иса (Иисус) и Хз. Мерйем (Дева Мария), тъй като онези, които не знаят истинската същност на проблема лесно могат да станат жертва на измамата.
В Свещения Коран името на Хз. Иса се споменава 25, а на Хз. Мерйем 24 пъти. 
А на 11 места се споменава думата “месия” като прозвище на Хз. Иса. В 16 от 25-те случая той е споменат като “Иса син на Мерйем”. 
След като при другите пророци не се споменава нищо за майките им, то при Иса се свързва с името на Мерйем. 
А това не е случайно.
 Така се подчертава, че той не е син на Аллах, а на Мерйем, с което всъщност се отрича християнското твърдение.
Фактът, че Хз. Иса се е родил без участието на баща, не означава, че той е син на Аллах. 
Освен това свръхестествените чудеса, които той е извършвал, също така не доказват, че е бог. 
Тъй като не само Иса се е родил без баща и не само той е бил способен да върши чудеса. 
Сътворението на Хз. Адем, също роден без баща и майка, е къде къде по-интересно като факт от раждането на Хз. Иса.
 Тази истина Всевишният Аллах пояснява по следния начин:
 “Примерът с Иса пред Аллах е като примера с Адем. Сътвори го Toй от пръст, после му рече: “Бъди!” И той стана." 
(Ал-и Имран, 59) 
След като сътворения без баща и майка Хз. Адем никой не нарича “син на Аллах”, то никой не би трябвало да твърди, че Хз. Иса е син на Аллах, понеже е бил сътворен без баща.
Трябва да се знае, че Хз. Иса е човек и като всеки човек е сътворен от Аллах. 
Следователно Хз. Иса е също така създание на Аллах. 
Днес никой не се съмнява, че Мерйем е човек.
 И много ясно и близко до ума е, че човек не би могъл да роди бог. 
В сура “Ихляс”, където е дадено описание на Всевишния Аллах:
 “Нито е раждал, нито е роден”, с което също така се отговаря на християните. 
По-нататък в сура “Мерйем“ пък се повелява следното:
 “Не подобава на Аллах да се сдобива със син. Пречист е Той! Щом реши нещо. 
Той само му казва:
 Бъди!” и то става.” 
(Мерйем, 35) 
или:
 “И рекоха (неверниците):
 “Всемилостивия се сдоби със син...” 
“Не подобава на Всемилостивия да има син.” (Мерйем, 88-92)
В Евангелието Аллах също така се нарича “баща", 
а Иса “син”, но тези думи са използвани изцяло в преносно значение. 
В Евангелието думата “баща" е използвана в значение на “милостив създател”.
 В турския също така доброжелателният, силният и самоотвержен човек се нарича “баба адам”. 
По същия начин думата “син" е използвана в преносен смисъл. 
Известно е, че думи като “сине, дъще, чедо” изразяват близост, сърдечност. 
Възрастните хора също така могат да се обръщат към нечии чужди синове и дъщери с обръщенията “сине, дъще”. 
Дори да се предположи, че Евангелието не е претърпяло никакво изменение, (а то не е така!) тогава пак обръщението на Аллах “сине” е използвано по същия начин и означава близост, сърдечност. 
Този израз е използван и за другите пророци. “
И рекоха юдеите и християните: “Ние сме синове на Аллах и Неговите любимци." 
(Маиде, 18). 
Ясно е, че когато казват това, те нямат предвид син в истинското значение на думата. 
Така както всички деца изпитват нужда от баща,
 то в желанието си да заяви, че всички хора се нуждаят от бащи, Хз. Мухаммед 
(салляллаху алейхи уе селлем)
 повелява следното:
 “Всички създания са раби на Аллах.
 Най-любими измежду тях са онези, които са най-полезни на хората.”
По същия начин Хз. Иса повелява на апостолите си: “Молете се за онези, които ви потискат, за да бъдете синове на баща ви в небесата.” 
(Евангелие по Матея, 5: 42) 
Тук думите “син” и “баща” също така са използвани в преносен смисъл.
Нека сега да приведем онези строфи от Коран-и Керим, свързани с Хз. Мерйем и Хз. Иса. 
Както съобщава и нашият Пророк, Хз. Иса и Хз. Яхия са лелини деца. 
(Муслим, Иман, 259). 
Бащите на Хз. Мерйем и Хз. Зекерия (а.с.) бяха баджанаци. 
Съпругата на пророка Зекерия се казваше Иша, 
а на Масан бе Ханна. 
Ханна бе остаряла и не бе в състояние да роди деца, но все още мечтаеше да има дете. 
Тя бе обещала, че ако има дете ще го дари да служи в Бейту-л-макдис (Свещения дом).
 В крайна сметка тя бе забременяла, за което бе помолила Аллах.
 Когато Ханна роди Мерйем, макар че Аллах знаеше какво бе родила, тя рече:
 “Аллах мой! 
Родих девойка. 
Мъжката рожба не е като женската, 
дадох й името Мерйем.
 Нея и потеклото й поверявам на Теб да пазиш от злините на омразния и отречен сатана.”
 При тези думи Всевишният й оказа много добър прием, отгледа я като цвете и я повери на Зекерия. Всеки път, когато Зекерия отиваше да я навестява, винаги при нея намираше нещо ново за ядене. Когато я попита за това.
 Мерйем му отговаряше:
 “Аллах ми ги низпосла!” 
Меляикетата й говореха: 
“О, Мерйем! 
Аллах те избра. 
Той те създаде пречиста и те направи да бъдеш над всички жени на своето време.
 О, Мерйем! 
Застани права пред своя Творец, после се поклони до земи с кланящите се.
 Освен това меляикетата й рекоха:
 “О, Мерйем, Аллах те благовества за слово от Него. Името му е Месията Иса, син на Мерйем 
/Месията Иисус, син на дева Мария/,
 знатен в земния живот и Отвъдния и е от приближените /на Аллах/.”
По-нататъшното развитие на събитието можем да проследим по текста на сура “Мерйем":
“И спомени (о, Мухаммед!) в Книгата Мерйем, когато се уедини от своето семейство на едно място на изток (от месчида). 
И се прикри от тях със завеса. 
И пратихме при нея Нашия Дух, 
който й се представи като съвършен човек. 
(Духът е Джибрил).
Рече тя: “Всемилостивия да ме опази от теб!
 Ако си богобоязлив..” 
Рече Джибрил:
 Аз съм пратеник на твоя Аллах, за да те даря с пречисто момче”. 
Рече:
 “Как ще имам момче, щом не ме докосвал мъж 
и не съм блудница?”
 Рече (ангелът):
 Тъй каза твоят Аллах:
 “Това за Мен е лесно. 
И за да го сторим знамение за хората 
и милост от нас.
 Това е предрешено дело. 
И зачена го тя и се уедини с него в отдалечено място. И родилните болки я доведоха при ствола на палмата. 
Рече:
 “О, да бях умряла преди това и да бях напълно забравена!”
 И бе призована изпод нея:
 “Да не тъжиш! Твоят Аллах стори под теб ручей. 
И разклати към себе си ствола на палмата, за да се посипят свежи зрели фурми!” 
И яж, и пий, и се радвай!
 И ако видиш някого от хората, направи знак: “Дадох на Всемилостивия обет да се въздържам, затова днес с никого не ще говоря”. 
И отиде с него при своя народ, носейки го. 
Рекоха:
 “О, Мерйем ти стори нещо осъдително. 
О, сестро на Харун, баща ти не беше лош човек
 и майка ти не беше блудница”. 
И посочи тя към него. Рекоха:
 “Как ще беседваме с дете в люлка?”
 Рече то:
 “Раб съм на Аллах. 
Даде ми Той писанието и ме стори пророк. 
И ме стори благословен, където и да се намирам,
 и ми повели да отслужвам молитвата, и да давам милостинята зекят, докато съм жив. 
И да бъда нежен към своята майка. 
И не ме стори Той горделив, непокорен.
 И мир на мен в деня, в който съм роден, и в деня, когато ще умра. и в деня.
 когато ще бъда възкресен!” 
Това е Иса, синът на Мерйем - словото на истината, в която се съмняват. 
Не подобава на Аллах да се сдобива със син”. 
Той е пречист!” 
(Мерйем, 16-35).
Според преданието Хз. Иса се родил в 
Бейту-л-макдис, подир което заедно с майка си е заминал в Египет, където са останали две години. След това се върнали в района на Дамаск и се установили в Насъра. 
На трийсет годишна възраст Хз. Иса получава просветление - вахий.
 Надарен е бил и да прави чудеса.
 Лекувал е куци, сакати, слепи, умопомрачени и други болни.
Хз. Иса е служил при много трудни условия. 
Той е изпратил на различни места своите апостоли, които иначе неотлъчно стоели при него, за да проповядват религията.
 За тези именно апостоли става въпрос в сура “Ясин”.
Понеже юдейските първенци виждали опасност за своите интереси от разпространението на христовото учение и не можели да приемат Иса, 
те решават да го наклеветят пред кралете.
 След това организирали заговор за убийството му чрез обесване, но не успели.
 “Ние убихме Месията Иса, пратеника на Аллах” - но него убиха, а само така им се видя. 
Със сигурност не го убиха те”. 
пише в сура “Ниса" 157
Хз. Иса никога не е заявявал, че е син на Аллах. Вярата в триединния бог се появява по-късно.
 В резултат на безуспешния коментар на преносно употребените значения на думата, те изпаднаха в противоречия, развалиха религията си.
 Свещеният Коран по следния начин разкрива на християните същността на нещата
 “О, притежатели на Книга! 
Не прекалявайте в своята религия и говорете за Аллах само истината.
 Месията Иса, синът на Мерйем, е само пратеник на Аллах и Негово слово, което Той извести на Мерйем, и дух от Него. 
И вярвайте в Аллах и в Неговите пратеници, 
и не казвайте:
 “Троица!” 
Престанете!
 Това е най-доброто за вас Аллах 
е единственият Бог. 
Пречист е Той, за да има рожба.
 Негово е всичко на небесата и всичко на земята.
 И достатъчен е Аллах за довереник.”
 (Ниса, 171)
“И когато Аллах рече:
 “О, Иса, сине на Мерйем, ти ли каза на хората: “Приемете мен и майка ми за богове освен Аллах!” Рече:
 “Пречист си Ти! 
Не ми подобава да казвам това, на което нямам право Ако бях го казал, Ти щеше да знаеш това.
 Ти знаеш какво има в душата ми, но аз не тая какво има в Твоята душа Ти си Всезнаещият неведомите неща!
 “Казах им единствено това, което Ти ми повели: “Служете на Аллах - Моя и вашия Господ! ” 
(Маиде, 116-117)

КАКВО БЕ КАЗАЛ ХЗ. ИСА?
Онези, които експлоатират невежеството 
и бедността на хората и уж пропагандират християнството, нека първо да разберат правилно християнството и правилно да разясняват на хората.
Всъщност Хз. Иса и неговите апостоли бяха мюсюлмани, които учеха хората винаги на единобожие.
 Хз. Иса винаги повтаряше следните думи
 “Наистина Аллах е моят Господар и вашият Господар!
 На Него служете! 
Това е правият път!” 
(Ал-и Имран, 51) 
Апостолите му отговориха:
 “Ние повярвахме и засвидетелствайте,
 че сме отдадени (мюсюлмани)!” 
(Маиде, 111).

Няма коментари:

Публикуване на коментар